Heloisa

Uneori mă întreb dacă existase cu adevărat, sau dacă nu fusese cumva doar un produs al imaginației mele. Dar atunci, cine stătea rezemată, cu 4 ani în urmă, în cadrul ușii deschise, în a șasea mea seară petrecută la mica ei pensiune?

Desculță, cu piciorul stâng sprijinit de tocul ușii, cu faldurile rochiei  jucând ispititor în jurul ei, îmi trezise cele mai vii fantasme. Își plecase apoi puțin capul într-o parte, studiindu-mă oblic printre gene și cele câteva șuvițe negre răvășite peste privirea opacă. O făptură vibrantă și ruptă de realitate părând că se luptă să diminueze efectul prezenței mele.

Prin fumul de țigară expirat, mi s-a adresat într-un târziu cu o șoaptă stinsă, însoțită de un puternic accent local. Senhor, s-a oprit furtuna. E o seară atât de frumoasă.  Se pretează la povești… Am îndemnat-o să continue pentru a nu dizolva vraja instaurată. Soarele crepuscular crea o lumină absurdă în jurul siluetei ei, decorul ireal alimentându-mi și mai mult dorința. Heloisa, nepăsătoare, trăgea cu nesaț din țigara ținută între degetele întunecate, ornate de inele din argint masiv. Nu știu când m-am ridicat din scaun și m-am apropiat de ea nesigur, cu paharul de whisky în mâna stângă. Cumva, era cel mai firesc lucru din lume sa mă aflu în apropierea ei strivitoare.

Purta o rochie vaporoasă de culoarea vaniliei și poalele rochiei dansau învolburate în adierera răcoroasă a brizei întețite, strecurată în interior prin ușile deschise. Ploaia de abia stătuse. Aflându-mă acum doar la câțiva centimetri distanță de ea, am mai luat o gură zdravănă de whisky. Am îndrăznit să-i inspir timid aburii pielii de castană decolorată. Mirosea a ocean sărat și vânt și ploaie… Împins de o nevoie inexplicabilă de atingere, am întins mâna ca prin vis și i-am luat țigara aprinsă dintre degetele răcoroase. Nu s-a împotrivit, dimpotrivă, mi-a desprins paharul din mână și a sorbit din el absentă. Heloisa a devenit pe loc întruchiparea religioasă a unei percepții. Am tras adânc un fum și i-am simțit pe buze aroma sălbatică imprimată pe filtrul maroniu.

Tema săptămânii – Descrierea unui personaj imaginar.

Mă găsiți și aici

26 de comentarii

      1. M-ai facut sa rad cu remarca de la urma. Nu esti. Adica, nu ca te cunosc, doar te intuiesc. De obicei nu ma insel la oameni. Bine, cunosc scriitorul Daniela. Putin de tot omul. Si te-am recunoscut din comentarii, erai exact cum imi imaginam. Cat despre scriitorul Daniela, ce sa spun, niciodata nu am citit ceva mediocru semnat de tine. Iar stilul tau cu singuranta mi-a marcat evolutia. Nu o sa uit, esti printre primele descoperiri cand mi-am inceput voiajul pe blog cu ani in urma. Si am fost umita ca exista ceva extraordinar la care eu nu avusesem acces pana atunci. Asa ca, sa nu ma intind mai mult, intelegi de ce ma maguleste ca Heloisa iti pare tine credibila…

        Apreciat de 1 persoană

      2. Ouau, sincer nu credeam ca scrierile mele pot placea. Mi se pare ca ori sunt prea abstracte, ori sunt ptea simpliste, ori nu au subiect. Dar nu asta era subiectul. Revenind la text, degaja sentiment si traseaza caracterul personajului. E destul de greu in 300 de cuvinte. Tu ai reusit!

        Apreciat de 1 persoană

      3. Din cauza asta, ca a reusit sa-si contureze personalitatea in cateva randuri, Heloisa e personajul meu de suflet, recunosc. Am creat-o si o vad prin casa, umbland ca o fantoma. Curand va deveni reala :).

        Apreciat de 1 persoană

      4. Sa stii, ca Heloisa e dusa la bun sfarsit. Nu stiu ce este. A depasit nivelul de proza scurta. Merge spre povestire. Nuvela nu chiar… Nu stiu unde sa incadrez cele 50 de pagini. Dar sunt terminate, nu mai e loc de nimic ca sa ajunga roman. Iar Descrierile ei sunt infinite. As putea publica in fiecare zi alta pagina si ar fi surprinsa diferit.

        Apreciat de 1 persoană

  1. Heloisa pare o persoana cu picioarele pe pamânt si capul pe umeri. O persoana care-si cunoaste valorile, si le etaleaza cu enfaza, provocând în jurul ei mistere paradoxale, atragatoare de admiratie.
    Fain si Interesant,pasaj, încarcat de mister si romantism !

    Apreciat de 1 persoană

    1. Pare, Iosif, dar oare si este cu picioarele pe pamant? E adevarat ca starneste confuzie, dar nu din motivele presupuse. Pasajul insa e infim fata de poveste… Cu toate astea ai surprins cu acuratete una din starile transimise de Heloisa. Iti multumesc foarte mult de trecere pe aici si sincera apreciere!

      Apreciază

  2. Si eu va multumesc si ma bucur de perspectiva acestei” ferestre” virtiale, prin care îmi permiteti sa privesc analitic modul în care va exprimati, ideile, imaginatia, sentimentele, intuitia, gândirea si perceptia generala despre existenta, lume si viata, si modul în care aceasta rezoneaza cu realitatea obiectiva ABSOLTA,, dincolo de fictiunea imaginativa, personala atât de minunata si diversificata ! 🙂
    Fiti binecuvântate cu liniste, bucurie si pace în Sufletele voastre calde ! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Iosif, putem renunta la peroana a doua. E prea oficial. SI ma simt matusalemica cand mi se adreseaza cineva asa. E interesanta viziuna externa, mai ales cand acorda atat de multa atentie sensurilor scrise. Multumesc! Seara frumoasa!

      Apreciază

      1. Nu-ti face reprosuri, oricum, aprecierile mele sunt sincere pentru fragmentul „Heloisa” ! Esti tare simpatica si ma amuza acestte scuze copilaresti ! 🙂
        Seara linistita ,draga Monik !

        Apreciază

  3. Da, se pot citi și în ordine inversă fragmentele, dar…
    Mai bine mai târziu decât niciodată.
    Pare cu ambiguități dar și cu suspans. Ceva îmi spune că „nimic nu e ce pare a fi”. Sigur vor apărea unele „răsturnări de situație” (a se citi „bulversarea gândului di-ntâi”) dar tot sigur că lucrurile se petrec cel puțin pe două planuri, care nu știu dăcă sunt paralele sau nu, căci am citit prea puțin. Asta ca o previzualizare a ceea ce probabil că este „pe drum”.
    Altfel, același stil (ceea ce ste normal), același pseudo-dialog, care incită și redefinește uneori ceea ce este cuprins „între”.
    În clipa de față, după cele două secvențe citite, nu știu dacă dialogul este principalul sau dacă nu cumva descrierile intermediare vor da tonul, însă în oricare variantă, textele sunt frumoase și incitante.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Fiind fragmente, nu cred ca sunt cronologice. Unul l-am luat din primul capitol, altul mai de la urma… Ituiesti bine. Sper sa si reusesc, bulversarea gandului dintai este extrem de dificila pentru un autor. Daca neglijez anumite aspecte, risc sa para fortat. Ma stradui sa nu estompez ritmicitatea stilului… Am doua optiuni, primeaza cea careia ii acord o mai mare validitate. Nu dialogul a creat povestea, ci momentul si locul si femeia. Cred ca ma voi concentra supra descrierilor abundente. Tonul face muzica si cumva, tonul mi-a fost dictat de sus… The man upstairs nu s-a jucat cand mi-a dat directia. E singura scriere care s-a scris singura. Eu fiind doar penita.
      Iti multumesc mult!

      Apreciază

      1. Îți mulțumesc pentru această dezvăluire a proiectului tău, care îmi aduce și confirmarea unora dintre gândurile mele.
        Îmi pare interesantă focalizarea „momentul, locul, femeia”, care în sine creează multitudine de modalități de abordare a… ceea ce vei dori să evidențiezi.
        Cred că va trebui să acorzi o deosebită atenție dozajului între elementele constructive. Spun asta pentru că o descriere prea lungă, dusă până la amănunte dureros de fine dar lipsite de semnificație directă, în genul punctului trei de pe elitra dreaptă a buburuzei, rupe șirul. Cam așa descria Marcel Prust atunci când mergea „În căutarea timpului pierdut”. Pe mine m-a pierdut din primul volum, pe mama abia pe la volumul 12, deși ea credea în găsirea justificărilor pentru toate cele scrise acolo.
        Până acum, în cele două fragmente citite, dozarea este corectă, cel puțin din punctul meu de vedere.
        Mai mult nu pot să spun deocamdată. Îți doresc spor la scris în continuare!

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns către Iosif Strasbourg Anulează răspunsul